woensdag 26 maart 2014

Terpstra kandidaat #1

Met z'n overwinning vandaag in Dwars door Vlaanderen is Terpstra gelijk kandidaat voor de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. In een indrukwekkende rush trok hij op de Paterberg van het achtervolgende peloton naar de kopgroep en er direct overheen.
Hij kreeg de voorsprong niet cadeau maar bleef zelf druk uitvoeren en uiteindelijk gaven de achtervolgers zich gewonnen. Dat waren niet de minste wat de overwinning nog een stuk extra glans geeft.
Paar jaar geleden heb ik Niki eens een praatje staan maken en het is een heerlijke opgeruimde gast die als geen ander weet wat z'n rol is. Natuurlijk moet hij een Boonen aan de overwinning helpen als de situatie er naar is. Aan de andere kant is Terpstra een wisselspeler die je geen 10 seconden moet geven.
Op 9 km voor de finish kreeg ik zelfs kippenvel en schoof ik naar het puntje van m'n stoel!
Ieder die wel eens op een dergelijk parcours met een beetje wind heeft gefietst kan een heel klein beetje invoelen welke prestatie dit is.
Op de Kwaremont konden we trouwens al goed zien dat Terpstra fris was, sterk was en goed zat op te letten.

Overigens was Dwars door Vlaanderen sowieso een prachtige koers om te zien. Fantastisch optreden van de gehele Quick Step ploeg, maar ook Topsport Vlaanderen liet zich (weer) van de goede kant zien.
Ook Trek met de jonge Stuyven en een sterke Devolder bliezen een mooie partij mee.
Extra opmerkelijk was het optreden van Valverde. Heerlijk om een dergelijke renner eens "bij ons" aan het werk te zien. Grote klasse dat hij deze handschoen oppakt en wat mij betreft smaakt het naar meer. Valverde kandidaat voor Ronde van Vlaanderen? Ik zou het wel weten als ik wat te vertellen had in die ploeg.

Toch gaat de meeste eer naar Nike en wat mij betreft staat hij op het lijstje kandidaten voor Parijs-Roubaix.


Foto: Tijdens de training voor de Tour proloog in Rotterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten