woensdag 6 juni 2012

Kassei-lijstje

Natuurlijk krijgen de wielertoeristen zondag een fraaie controlekaart met overzicht van de te overwinnen kasseistroken. Die kaart wil je echter NIET verliezen en stop je doorgaans goed weg.
Zelf stempel ik al jaren niet meer bij tochten behalve bij L'Eroica en Parijs-Roubaix. Die tellen?
Wie een lijstje op z'n frame/stuur wil plakken hieronder een tabel met wat je zondag aan kasseistroken te wachten staat.

Let op: Op de website van Velo Club Roubaix staat een route in tekst en een link naar een kaart. Tussen deze twee zitten een aantal inconsistenties. Ik heb de tekst-route gebruikt om tot onderstaande tabel te komen.

2 opmerkingen:

  1. Frank Van Laethem6 juni 2012 om 22:13

    Bedankt, Gerard. Dit zal me goed van pas komen als 'maagd'.
    Frank "cobble"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had zo'n lijstje op de bovenbuis, net achter het balhoofd.
    Ik liet " PAVE de of PAVE du weg en bv. nr. 30 noem je kortweg in vetdruk ARBRE. Zo kun je het smal houden. Anders staan de cijfers en de afstand/ sterren teveel op de zijkant van je buis.

    28 CALVAIRE 500 ****
    29 JUSTICE 1800 ****
    30 ARBRE 2100 *****

    BeantwoordenVerwijderen