maandag 23 december 2013

Nog 112 dagen

In 2011 kondigde ik rond Kerst de 110e Parijs-Roubaix aan met de belofte 110 dagen warm te lopen voor de mooiste koers van het jaar.
Vorig jaar herhaalde ik dat kunstje met 111 warmloop-blogjes.
De werkdruk wordt alsmaar groter want 13 arpil 2014 zijn we toe aan de 112 editie van Parijs-Roubaix.
Ook nu zal ik een aantal oude artikelen boven water halen om de nieuwkomers "in te werken". Voor de trouwe volgers zal er genoeg nieuw materiaal zijn om de komende maanden met veel honger uit te kijken naar de volgende helletocht.

Het zal een mooie aanloop worden. Nu al kunnen we speculeren. Gaat Boonen voor een ultiem record met een vijfde overwinning? Paar maanden terug sprak ik Roger de Vlaeminck en hij wist al wie de winnaar ging worden.............
Dan toch Cancellara? Daarmee naast Tom en Roger? Het zou een prachtig trio zijn en in mijn ogen een mooie balans. Maar er zullen meer kapers op de kust zijn. Milaan-San Remo is in 2014 minder geschikt voor sprinters en een aantal van hen zullen hun doel verleggen.
Cavendish heb ik eens met een vrije training mee mogen maken in het Bos van Wallers en als hij echt zou willen? Kom je met Cav aan op het velodroom ben je op voorhand kansloos.
Maar ook Sagan kondigde - notabene deze week - aan om in 2014 van Parijs-Roubaix een van z'n hoofddoelen te maken.

Ook de commerciële zucht rond de ronde van Vlaanderen zal veel renners in verwarring brengen en zullen een aantal van hen de pijlen richten op Parijs-Roubaix.

Ik ga mijn best doe om de aanloop naar Parijs-Roubaix 2014 zo leuk, spannend, leerzaam (ook voor mezelf) en boeiend mogelijk te maken. Heb je iets te melden voel je dan vrij en laat op de Facebookpagina een berichtje achter en ik neem contact met je op.

Morgen echt aan de bak!


Foto (Gerard van Kamp): Verkennning begin december 2013 en er zullen nog vele bezoekjes aan "De Hel" volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten