zondag 22 april 2012

Voorjaar zit erop

Wie naar buiten kijkt of wie zich zelf buiten waagt denkt dat het herfst is. Toch is voor de wielerkalender de fase van het voorjaar achter de rug. We gaan naar de zomer en de grote rondes!

Een heel groot voorjaar vond ik het niet. Niet één winnaar heeft z'n zegen gestolen Toch vind ik in de volle breedte dat er toch wel veel afwachtend en berekenend gekoerst is.
Zij die wel in de aanval gingen zagen dat soms beloond zoals Terpstra, Boonen, Voeckler en Iglinski. Helaas zagen ook twee toppers hun poging mislukken en Freire en Nibali zullen beide een vieze smaak van dit voorjaar moeten wegspoelen.

Tot slot nog even over de winnaar van Luik-Bastenaken-Luik van vandaag: Maksim Iglinski. Deze jongen wist in 2010 Strade Bianche (toen nog Monte Paschi Strade Bianche L'Eroica) te winnen.
Ik heb als wielertoerist ruime ervaring op het parcours van Luik als op dat van L'Eroica (strade bianche).
Al eerder (zie BIG 5) heb ik de stelling gedropt dat de renner die Strade Bianche kan winnen helemaal klaar is om Luik-Bastenaken-Luik te winnen. Ga die koers maar onthouden!
Gelukkig was het laatste half uur van het klassieke voorjaar erg spannend, want verder is het niet een voorjaar wat ik in m'n top tien ga zetten.
Wel verdiende winnaars en een dikke pluim voor hen die alleen op avontuur gingen!


Foto: Dit voorjaar was het vooral Boonen, Boonen en nog eens Boonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten