zondag 7 april 2013

Toertocht Kasseien Vreten 2013

Op vrijdag waren we al een deel van het parcours wezen verkennen. Dat was me redelijk afgegaan maar ik had wel indicaties dat deze zaterdag er een op karakter zou worden.
We namen deel aan de Toertocht Kasseien Vreten.
Een kleinschalig evenement wat een groot deel van de kasseistroken aandoet.
Er was ook de mogelijkheid om deel te nemen aan de Parijs-Roubaix Challenge. Een groter evenement en we zijn daar ook de nodige deelnemers van tegengekomen.
Bij beide events kon je kiezen uit drie afstanden en dat zorgde voor een goede spreiding over het parcours.
Zelf heb ik nergens last van andere gehad en ik heb geen aanleiding te veronderstellen dat het andersom wel zo is.

De belangstelling voor De Hel is natuurlijk beperkt. Zelf heb ik de kasseien nauwelijks gevoeld. Ik heb alleen maar kou zitten lijden.
Normaal kan ik er prima tegen maar een recente griep, hard werken (thuis en op de zaak) en te weinig trainen zijn nu eenmaal een onhandige combi.

De start van de tocht was in Templeuve en ging richting zuid oosten en bij Haveluy gingen we het parcours op.
De eerst 30 kilometer trapte ik weg of het niks was. Soms liep de snelheid aardig op maar ik werd maar niet warm.
Het Bos van Wallers lag er aardig bij maar is gewoon aan me voorbij gegaan. Zo ook de andere stroken. Wel ging ik steeds meer het kantje opzoeken terwijl ik met een volledige editie met "gemak" alles op de rug doe.

Het laatste lusje met een paar stroken heb ik ook gelaten voor wat het was. Zit nu ook stevig te snotteren...............
Toch een prima dag gehad want er waren een paar maatjes bij die Het Bos nog nooit gedaan hadden.
Prachtig om die reacties te zien. Ongeloof dat er de dag erop gekoerst zou gaan worden.
Maar het was wel een dagje op de ervaring.............

De tocht was verder uitstekend georganiseerd en hopelijk blijft de tocht naast zo'n groot commercieel evenement bestaan. De charme van de kruidenier op de hoek vind je immers bij de mega-super niet terug.

Allen dank en na twee dagen in de hel is het extra genieten om naar de mooiste koers te gaan zitten kijken.

Fotoalbum Kasseien Vreten 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten