maandag 4 maart 2013

Klassiekerbrevet 2.0

Het Klassiekerbrevet is bedoeld om wielertoeristen te stimuleren alle klassiekers minimaal één keer te fietsen.
Het wordt georganiseerd door Le Champion. Omdat Parijs-Roubaix een onderdeel vormt van dit brevet ben ik hier vorig jaar zeer uitvoerig op ingegaan.

Zie: Klassiekerbrevet (12 maart 2012)

In mijn analyse geef ik duidelijk aan dat het brevet nog steeds waarde heeft, maar door een aantal ontwikkelingen wat achterloopt.
De organiseerde club Le Champion laat zien over voldoende veerkracht te beschikken en heeft een deel van het brevet flexibel gemaakt.
Een prima keuze en sluit 1 op 1 aan bij wat ik vorig jaar voor mogelijke oplossing heb aangedragen.

De nieuwe weg zal natuurlijk een beetje zoeken zijn maar een zeer belangrijke stap is gezet.
Om de moderne weg die ingeslagen is te onderstrepen heeft Le Champion tevens een Facebookpagina voor het brevet gemaakt. Prima ontwikkelingen en een uitstekende manier om met de deelnemers te communiceren.

Facebookpagina Klassiekerbrevet
Website Le Champion

Ik ben er zo enthousiast over dat ik misschien wel voor een tweede bordje ga!


Foto: De trofee blijft voorlopig nog dezelfde alleen bij een zevental klassieker heeft de rijder nu een "vrije" keuze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten