woensdag 5 december 2012

Toekomstplannen PR Blog

De wintermaanden en met name de Kerstdagen en de jaarwissel zijn voor veel mensen een moment van overpeinzing.
Natuurlijk gaan hele volksstammen zich te buiten aan veel eten en te veel drank.
Laat even duidelijk zijn dat ik ook niet vies ben van een knap bordje eten of een goed glaasje.
Na een pittige toertocht mag ik graag een schoon Belgisch pintje drinken en als ik zit te bloggen zoals nu dan neem ik graag een mooi glaasje whisky.
Een Balvenie Double Wood is het vandaag geworden.

Maar er is nog steeds een verschil tussen genieten en de buitensporige slemppartijen waar sommige Kerstdagen mee worden opgesierd.
Dat gekoppeld aan opzitten en pootjes geven is aan mij al helemaal niet besteed.
Ik ben dol op een gezamenlijk etentje. Maar wel met als belangrijkste doel het samen zijn.
Zo kan ik altijd enorm genieten van de etentjes met onze Italiaanse vrienden. Gewoon drie liever vier uur met elkaar aan tafel.


Foto: Ongeduldige fans staan dagen van te voren klaar om de renners op te wachten. Mooi toch?

Dit soort ontmoetingen geven me ook de kracht dat er nog genoeg mensen zijn die zonder doorgedraaide weldaad de donkere maanden doorbrengen.
Dit zelfs zonder religieuze overtuiging.

Je begint per slot ook niet een blog over "De Hel" als je in de hemel gelooft.

De hemel moet jezelf maken en het platform waar dat moet gebeuren heet: "De Aarde".

Persoonlijk heb ik genoeg overpeinzingen die ik niet allemaal met jullie hoef te delen.
Een complexe vriendschap, een weerbarstige puber en het werk dat onder de economie lijdt. Natuurlijk het ouder worden, waar ik weliswaar niet tegen vecht maar wel mee te doen heb.

Laat ik me met de overpeinzingen vooral even beperken tot deze blog. Als ik kijk welke aandacht (oa in de media) deze blog in het eerste seizoen heeft gehad, dan is er maar één mogelijkheid: DOORGAAN!


Foto: Wielersport journalist Peter Schilthuizen was een van de eerste die aandacht besteden aan deze Blog.

Vorig jaar starten ik op 22 december een serie met nog 110 dagen.
Nog 110 dagen tot de 110 editie van Parijs-Roubaix.

De sneeuvlokken vallen op dit moment langs m'n studio. Ik kan terugkijken op een van m'n beste jaren uit m'n leven. Genoeg tegenslag maar zonder tegenslag is ook Parijs-Roubaix van nul en gene waarde.

In die zin is de koers over de stenen een perfecte metafoor voor het leven. Soms gaat het vanzelf soms is het gruwelijk zwaar. Je staat er niet alleen voor, maar moet het toch vooral zelf doen.
Zo mooi als het leven is, zo mooi is ook de koers door het wat droevige Noord Franse land.
Een mix tussen melancholie en euforie. Gewoon zoals ik het leven graag zie om toch nog een persoonlijke noot weg te geven.

Om er niet een al te filosofisch (of sentimenteel) verhaal van te maken: Eind dit jaar start ik een serie van 111 blogjes als ultieme liefdesverklaring voor de 111e editie van Parijs-Roubaix.

Een 20  22 artikelen zijn inmiddels klaar en worden straks automatisch gepubliceerd.


Foto: Komend seizoen zal ik wederom de beginperiode van deze prachtige koers op de voorgrond 
plaatsen. Er is meer over te vertellen dan een mensenleven groot is.

Wat mag je verwachten?
Waarom Peter Post mij meer doet dan een aantal andere Nederlandse winnaars?
Waarom de vierde van Roger in 1977 zo bijzonder is?
Een aantal Franse veel winnaars.
De Vlaamse overmacht op de stenen.
Tips voor wielertoeristen die zelf aan de bak willen.
Boekbesprekingen.
Wat heb ik met kleine Eddy en Eric?
Hoe bijzonder zijn de beide oorlogsperiodes?
En op dit punt van een artikel schrijft een redacteur:
en nog veel, en veel meer......


Foto: Hier ikzelf op Carrefour de L'Arbre tijdens de toereditie van 2012. Deze blog wordt niet alleen vanachter de PC gemaakt, maar ik ben regelmatig in het Franse Noorden actief om de koers te voelen en te proeven.

De komende donkere dagen ga ik gebruiken om de serie van 111 compleet te maken. Met veel plezier want het is een gruwelijk boeiend onderwerp.

Als er een specifiek onderwerp of editie is waar je graag meer over wilt weten voel je dan vrij te reageren. Dat kan ook via de speciale Facebookpagina.

Fijne decembermaand en overpeins vooral met mate!

5 opmerkingen: