Zelf start ik met m'n maatje ook om vijf uur hoewel ik hem daar geen plezier mee doe.
Echt laat starten is echter niet mogelijk dus als je toch vroeg moet dan maar echt vroeg.
Wij zullen onderweg een aantal keren onze volgers ontmoeten en ons best doen om met flink wat foto's thuis te komen.
De toerversie is maar om de twee jaar en iedere editie wordt ik er niet jonger op en het kan toch ineens "to much" zijn.
Natuurlijk hoop ik nog 20 jaar in "De Hel" mee te kunnen maar als ik door fietsplakboeken van vroeger blader zijn er toch al heel wat in het leven "gelost".
Dus wel doortrappen, maar ook tijd voor fun en foto's.
Heb je problemen meld je dan gerust bij onze volgauto en we kijken of we je kunnen helpen. Een aantal problemen kan je echter voor zijn.
Om nog aan je conditie te werken ben je natuurlijk te laat. Je moet met dit soort ritten altijd opletten dat je goed eet en drinkt maar als de conditie wat minder is behoeft dit echt de maximale aandacht. Rij in een dergelijk geval ook je eigen tempo. Is je conditie super is het niet zo erg als je even in het rood zit. Ben je niet super draag je een korte te grote inspanning de hele dag met je mee.
Natuurlijk zorg je dat je fiets in orde is. Neem geen grote bidons mee. Deze zijn topzwaar en stuiteren er makkelijker uit. Met twee gewone bidons moet je iedere keer makkelijk de volgende controle kunnen halen.
Controleer of je reservebandjes niet lek zijn. Ik haalde van de week een nieuw binnenbandje uit een doosje en deze was LEK. Het zal je laatste bandje zijn en je staat in de regen op Mons en Pévèle.
Als je vroeg start hou dan rekening met de verkeersregels die in Frankrijk gelden. Je zit net op de grens van licht en donker. Is het een sombere dag en je treft een strenge agent ben je gewoon de klos. Van dat geld kan je na afloop ook ergens lekker gaan eten.
Licht voor en achter en een veiligheidsvestje zijn in Frankrijk s'nachts EN met slecht weer verplicht.
Rij je met de auto naar Frankrijk zorg dan dat er geen flitsinfo in je navigatie systeem zit. De boete bedraagt 1500 Euro en daar kan je met een hele groep lekker van gaan eten.
Nog 7 nachtjes en we mogen de blubber in of stof gaan bijten. Nog 7 nachtjes en we mogen die duivelse stenen te lijf.
Maar ook nog 7 nachtjes voor je de wielerbaan op mag rijden. Dat blijft toch een onklopbaar moment. Nog 7 nachtjes.......
Geen opmerkingen:
Een reactie posten