dinsdag 17 januari 2012

Nummer 27

Natuurlijk moeten er dit jaar eerst nog de edities voor Profs, Junioren en Espoirs gereden worden. Toch zijn heel wat wielertoeristen al blij dat hun inschrijving voor 2012 in orde is.

Zelf start ik met nummer 27 en daar gaat mijn neusje wel een beetje van krullen.
Het is het nummer waar Roger de Vlaeminck in 1977 z'n vierde overwinning in Roubaix mee binnenhaalde.
Voor mij een heel bijzondere koers maar daar kom ik later dit jaar nog op terug.

In 1971 toen ik Roger Rogiers door het stof zag denderen werd ik verliefd op deze Parijs-Rouabix. Toen De Vlaeminck in 75 Merckx erop legde was het een soort van verloving die ik met deze koers kreeg.
In 1977 werd het eeuwige liefde en tot de dood ons scheidt.

De komende toereditie wordt mijn vierde deelname en om dat te vieren heb ik mezelf op een Gios Torino Super Record Paris-Roubaix 77 getrakteerd.
Wat leuk als je daar dan een kaderplaatje met nummer 27 aan kan hangen.
Heeft niks met bijgeloof (dat ik 27 heb is ook geen toeval) te maken maar is gewoon leuk. Strikt genomen gaat het ook nergens over maar ik vind het gewoon leuk.

Zie je 10 juni iemand op op een blauwe Gios Super Record met kaderplaatje 27? Wel even zwaaien!

De Profs en Junioren zijn 8 april aan de beurt en de Espoirs (U23) komen 27 mei in actie.

1 opmerking:

  1. 27 ??? 35 bedoel je !

    trouwens je hebt toch geen schroefoogje om het plaatje aan te bevestigen !

    http://www.cycleexif.com/wp-content/uploads/2011/08/rouleur-roger-de-vlaeminck-gios-2.jpg

    ciao,
    elpee

    BeantwoordenVerwijderen